norbits.Retail er en programvareløsning for å drifte din butikkjede. Løsningen ivaretar alle daglige oppgaver som logistikk, ordre, butikkdata, webshop, internkontroll og mer.
Nettet er en av de viktigste utstillingsvinduet for din virksomhet. Med norbits.Retail sin web-modul får du presentert dine produkter og tilgjengeliggjort handel på en enkel måte.
Styring og kontroll av virksomheten. Oversikt over dine kunder. Enkelt vedlikehold og mange utvalgsmuligheter.
Registrering og oppfølging av innkjøp. Forslag til innkjøp basert på historikk og fremtidige kampanjer og mye mer.
Sømløst integrert med Autostore for effektiv ekspedering av ordre.
Rapporter som gir deg viktig informasjon for gode beslutningsgrunnlag
og som presenterer lesbar informasjon fra store datamengder.
Vil du se hvordan din bedrift kan spare tid og frigjøre ressurser?
Kontakt ossStyring av tilgang til funksjoner i kassepunkt på brukernivå.
Ekspedere ordre som er registrert i backoffice systemet.
Få oversikt over hvilke butikker i kjeden som har varen på lager.
Planlegg bemanning i butikken. Basert på maler for rask og enkel registrering.
Mange betalingsformer (kontant, kort, gavekort, tilgodelapper, kreditt, fordelsprogram, Near Field Communication m.v. Splitt betaling.
Tar temperaturen" på hver butikk pr. dag.
Styring av hvilke varer som distribueres i hvilke volum til butikkgrupper eller enkeltbutikker.
Arkiver og finn igjen dokumenter direkte på kundekortet.
Utskrift av prisetiketter, hylleforkanter, ytteremballasje osv.
Kontroller at bestilt, mottatt og fakturert mengde og beløp stemmer.
Håndtering av flere lager og lokasjoner.
Fleksibelt å generere formularer. Koble formularer til ulike utskriftsjobber, kunder, ordretyper osv. Flere språk.
Sentralt register over gavekort og tilgodelapper, samt støtte for elektroniske gavekort.
Følg med på leveringspresisjonen til dine leverandører.
Avdekk avvik i bruksmønster på kassa ved å sammenligne mot snittet i kjeden.
Registrering av innbetalinger mot faktura og akonto. Manuell registrering og OCR.
Forslag til innkjøp basert på historikk og fremtidige kampanjer.
Oversikt over åpne innkjøpsordre og historiske innkjøp.
Registrering og oppfølging av innkjøp.
Sømløs integrasjon med AthenaPOS kasseprogramvare.
Integrasjon med Athena netthandel. Utlevering av varer i butikk. SMS og e-post varsling når varer er klare for henting.
Sende varer mellom butikker.
Registrering av internt vareforbruk og brekkasje.
Analyse av effekten av dine kampanjer.
Registrer dine planlagte kampanjer.
Oversikt over kasseoppgjør. Viser avvik m.m.
Varer som består av andre varer, som igjen består av andre varer osv.
Oversikt over dine kunder. Enkelt vedlikehold og mange utvalgsmuligheter.
Kontantkunde, registrerte kunder eller registrere nye kunder.
Statistikk pr. kunde. Fordelt blant annet pr. varegruppe og vare.
Oversikt over dine leverandører. Enkelt vedlikehold og mange utvalgsmuligheter.
Endring i minimumspunkter og påfyllingspunkter basert på forventet salgsendring i kampanjeperioden. Påfyll av riktig vare i riktig mengde til rett tid.
Registrering av ordre i matrise, f.eks. størrelse/farge.
Sammenlign oppnådd resultat mot kampanjekrav pr. varegruppe og evt. sidenummer i kampanjeflyer.
Rutiner for å følge opp forsendelser mot speditører. Støtte for EDI.
Manuell registrering, import fra håndterminal, fra netthandel, kopiering av ordre m.v.
Oppfølging av dine fordringer.
Ulike rabattstrukturer, rabattmatrise, ansattrabatter, rabattkort m.v.
Register over rabattkort og rabatter til egne ansatte og eksterne.
Rabatt på kundegruppe/varegruppe. Volumbaserte rabatter.
Gi ansatte motivasjon med tilgang til rapporter, statistikk, mersalgsprogrammer.
Registrere reklamasjoner. Identifiser problemvarer og leverandører.
Oversikt over dine fordringer, aldersfordelt. Kjeding av kreditnotaer og innbetalinger mot faktura.
Enkel returhåndtering.
Enkel og rask gjennomføring av et salg.
Mange muligheter for utvalg og grupperinger.
Sammenlign en kampanje med en annen, eller med salg i perioder uten kampanje.
Brukes for å rapportere tall til kjøpesentere.
Liste over kassebonger. Søk etter bonger etter gitte utvalgskriterier.
Snittsalg pr. kunde pr. butikk
Hjelper deg med korrekt antall varelinjer innenfor hvert segment, varegruppe, prisområde osv.
Sporing av forsendelser.
Innkjøpsstatistikk
Registrere og skrive ut tilbud.
Inn- og utstempling i kassepunktet. Oversikt over timer, og overføring til lønn.
På hvilke dager og til hvilke tider er det mest besøk. Brukes til bl.a. bemanningsplanlegging.
Analyse av utsolgt situasjoner.
Betaling i flere valuta på samme salg.
Registrering av kundebestillinger eller tilleggsbestillinger.
Registrering av varemottak fra eget lager og eksterne leverandører.
Oversikt over hvilke varer den enkelte leverandør leverer.
Mange oversiktlige rapporter som presenterer lesbar informasjon fra store datamengder.Eksempel: Nøkkeltall pr. vare, varegruppe, sortiment, nyheter, 80/20, salgsutvikling, trend, pris-volum effekt, forventet beholdningsutvikling, forskjellige KPI'er.
Søk i vareregister. F.eks. ved ødelagt strekkode.
Varetelling av varer på flere lager. Støtte for å telle med hjelpemiddel som strekkoder, håndterminaler, kasseapparater.
Registrering av årsaker til bl.a. avbrutt bong, åpne skuff, rabatt.